De effectiviteit van dyslexiesoftware

Blijf op de hoogte

Schrijf je in op de Lexima nieuwsbrief

Steunpunt Inclusief Hoger OnderwijsBron: mrt '18, Steunpunt Inclusief Hoger Onderwijs  

Voorleessoftware is een belangrijk hulpmiddel bij de ondersteuning van leerlingen en studenten met dyslexie. De Vlaamse overheid zet met het project Lees voor Vlaanderen sterk in op het ter beschikking stellen van ondersteunende software aan leerlingen met lees- en schrijfbeperkingen in het leerplichtonderwijs. In het hoger onderwijs bieden instellingen ook voorleessoftware aan. Studenten met dyslexie kunnen deze software inzetten bij onderwijs- en examenactiviteiten. In deze bijdrage rapporteert het SIHO een stand van zaken over de wetenschappelijke literatuur inzake de effectiviteit van ondersteunende software bij leerlingen en studenten met dyslexie. Daarbij focust het SIHO ook op een aantal implicaties voor de context hoger onderwijs.

Lees het hele artikel: De effectiviteit van ondersteunende software bij dyslexie.pdf >>