Marketingcoördinator (m/v | 32-40 uur)

Marketingcoördinator (m/v | 32-40 uur)

Lexima speelt al bijna twintig jaar een grote rol in de verspreiding van kennis over de effectieve aanpak van leesbevordering, het bestrijden van laaggeletterdheid en het omgaan met dyslexie. We ontwikkelen software waarmee scholen van hun leerlingen gemotiveerde lezers maken en leesproblemen, laaggeletterdheid en onnodige diagnoses dyslexie kunnen voorkomen.

Lexima wordt gezien als het kenniscentrum op het gebied van leesproblemen, laaggeletterdheid en dyslexie (LLD). Meer dan 80.000 leerlingen, scholieren en studenten op ruim 5.000 scholen werken met onze producten. We begeleiden 200 bovenschoolse projecten. Daarnaast organiseren we trainingen, masterclasses en conferenties. Onze dienstverlening wordt voor de derde keer (2-jaarlijks) door CEDEO beoordeeld met een 100% score.

Het marketingteam
Het marketingteam creëert aandacht en interesse in onze producten en diensten via online en offline marketing, leadnurturing en  het uitbouwen van de Lexima-community.  De marketingafdeling bestaat uit een grafisch designer, een technisch marketeer en een senior marketeer. 

De functie
In deze uitdagende functie ben je verantwoordelijk voor de coördinatie en uitvoering van de marketing van Lexima. Met jouw team verzorg je filmopnames, mailings, social media campagnes, nieuwsbrieven, regionale bijeenkomsten, masterclasses en congressen. Samen met andere disciplines binnen Lexima ontwikkel je online en offline content en proposities en bewaak je de consistentie van de marketingcommunicatie. Je onderhoudt contacten met collega’s, leveranciers en binnen ons netwerk.

De kandidaat
Je houdt van afwisseling en dynamiek en je zet zaken graag naar je hand. Je kent de taal van het basisonderwijs en voortgezet onderwijs, idealiter verkregen door recente werkervaring. Je weet hoe het primair en voortgezet onderwijs leesproblemen aanpakt, laaggeletterdheid bestrijdt, omgaat met dyslexie en werkt aan leesbevordering. Je beschikt over actuele kennis van en ervaring met (digitale) marketingstrategieën. Een vlotte pen en een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal zijn cruciaal om de functie succesvol in te vullen. Je bent een  teamspeler met oog voor een goede werksfeer en professionaliteit. 

Functie eisen

  • Kennis van het primair of voortgezet onderwijs vanuit je professie. Bijvoorbeeld omdat je werkt bij een onderwijsinstelling, educatieve uitgever, onderwijsbegeleidingsdienst of aanbieder van onderwijs-ICT.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een relevante onderwijs- of marketing(-communicatie)functie.
  • Een succesvol afgeronde marketingopleiding op minimaal HBO-niveau
  • Planmatig en doelgericht kunnen werken
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal
  • Creatief in woord en beeld

Sociale en communicatieve competenties

  • Leidinggevende capaciteiten
  • Denken in klantwaarde, kansengericht
  • Prettige teamplayer met pit
  • Nieuwsgierig, zelfstandig
  • Stimuleren van vernieuwingen
  • Humor en gezellig

Interesse?
Stuur je sollicitatiebrief met curriculum vitae naar bart.broekhuis@lexima.nl . Voor meer informatie over deze vacature kun je hem bellen op 06-34896216.

Werken bij