Training

Bouw! Vaardigheidstraining

Deze training zorgt voor een goede implementatie van het programma Bouw! binnen jouw school. Tijdens deze cursus maak je kennis met belangrijke wetenschappelijke inzichten en je gaat zelf met het programma aan de slag, om zo de functionaliteiten te ervaren. Je krijgt richtlijnen over het signaleren van risicoleerlingen en handvatten voor het succesvol inzetten van Bouw!. Je leert het programma inhoudelijk goed kennen en kunt dit overbrengen aan collega’s, ouders en tutoren. Belangrijke thema's zijn organiseren, investeren, motiveren en realiseren. Er is ruimte voor vragen en na afloop ontvang je een deelnamecertificaat.

Leerdoelen

  • Je maakt kennis met belangrijke wetenschappelijke inzichten over preventie van leesproblemen en de inzet van Bouw!
  • Je hebt inzicht in de theoretische uitgangspunten van Bouw! en kent de structurele opbouw van het programma.
  • Je kent de functionaliteiten van Bouw!
  • Je weet hoe je risicoleerlingen kunt signaleren en hoe je het programma kunt inzetten.
  • Je weet hoe je binnen jouw school of organisatie de inzet van Bouw! kunt organiseren. 

Trainingsschema

Deze training wordt meerdere malen per maand gegeven. Bekijk hier de kalender met trainingsdata

Locatie

Bij de trainingsdata kun je zien of de training op ons kantoor in Leusden of online is. Trainingen vinden plaats volgens de richtlijnen van de Rijksoverheid. Dit betekent dat de trainingen op ons kantoor wanneer dat nodig mocht zijn online zullen worden gegeven. Bij wijzigingen word je tijdig geïnformeerd.

Kosten

€ 155,- per persoon, inclusief cursusmateriaal

20% korting voor elke collega bij gelijktijdige aanmelding

Studiebelasting

3 uur

Inschrijven

Op school

Deze training geven wij ook op locatie bij een school of samenwerkingsverband. Meer informatie

Tip: Volg ook

Wil je een goed en gedegen plan voor beleid en implementatie voor preventie van leesproblemen met Bouw!? Volg dan ook de cursus Bouw! Beleid & Implementatie.

Doelgroep

Deze cursus is bedoeld voor intern begeleiders, remedial teachers, leerkrachten en andere onderwijsprofessionals die op school verantwoordelijk zijn voor interventie bij vroege leesproblemen.