Lexima Academie

Lexima AcademieAltijd een cursus die bij uw behoefte past

Met een cursus bij Lexima Academie kiest u voor relevante expertise, practice en evidence based deskundigheid. Daarmee kiest u voor de beste kans van slagen! Het volledige aanbod staat op een eigen Lexima Academie website:

Of maak uw keuze uit een thema  (u Lexima trainingengaat naar de Lexima Academie website):

Lexima Academie

Maatwerk bij u op locatie

Voor scholen die hun team of leerlingen willen scholen, levert Lexima Academie maatwerk op uw locatie. Een professionele trainer geeft een training die afgestemd is op uw wensen. 

Op zoek naar iets anders

Heeft u andere wensen? Neem dan gerust contact met ons op om uw wensen en de mogelijkheden voor maatwerk met ons te bespreken. Stuur een email naar  educatie@lexima.nl of bel ons op 033 4348000.

 

Lexima AcademieConferenties over dyslexie & special educational needs

Lexima Academie organiseert enkele keren per jaar grote conferenties rond leerlingenzorg bij dyslexie en special educational needs.

De eerstvolgende Nationale Dyslexie Conferentie zal plaatsvinden op woensdag 25 maart 2020. Reserveer deze datum al vast in uw agenda.

Klik op onderstaande link voor meer informatie en de mogelijkheid om in te schrijven:

Masterclasses najaar 2019 (PO en VO)

 

Masterclass Dyslexie en Leesproblemen in het VO
donderdag 7 november 2019

Over de kansen en de knelpunten in de signalering, diagnostiek en begeleiding van leerlingen met dyslexie en leesproblemen in het VO. Want hoe bied je leerlingen met leesproblemen of dyslexie de beste ondersteuning in het VO? En hoe bereid je deze leerlingen optimaal voor op het eindexamen?

Keynote: Dr. Wim Tops
Bekijk hier het programma

Masterclass Integrale Aanpak Leesproblemen, Laaggeletterdheid en Dyslexie
donderdag 14 november 2019

Een integrale aanpak LLD op het gebied van preventie, remediëren en compenseren met dyslexiesoftware is cruciaal voor de prestaties en de motivatie van leerlingen. Hoe kunnen we dit aanpakken? En welke rol kunnen digitale oplossingen hierbij spelen?

Keynote: Dr. Ria Kleijnen
Bekijk hier het programma

Masterclass Leesbevordering en Leesmotivatie
donderdag 21 november 2019

Hoe kunnen we de leesmotivatie van leerlingen effectief stimuleren? Want gemotiveerde lezers lezen meer, verwerven een grotere woordenschat én begrijpen daardoor teksten beter.

Keynote: Dr. Kees Vernooy
Bekijk hier het programma

Masterclass Taalontwikkeling van het jonge kind
donderdag 28 november 2019

Wat zijn de belangrijkste 'ontwikkelingsvoorspellers' voor leesvaardigheid, het stimuleren van beginnende geletterdheid én de preventieve aanpak van leesproblemen? U krijgt antwoorden tijdens de plenaire lezing: 'Fonemisch Bewustzijn: de oerbron voor een leven lang lezen!'

Keynote: Aafke Bouwman
Bekijk hier het programma

Masterclass NT2 en Leesproblemen
donderdag 12 december 2019

Hoe verloopt de taalontwikkeling van meertalige kinderen en welke factoren spelen hierbij een rol? En welke adviezen kunt u als onderwijsprofessional geven aan ouders om de kans op succes te vergroten?

Keynote: Janneke de Waal-Bogers, MBA
Bekijk hier het programma

Inspirerende locaties

In een kas boven op het dak van een flat in Woerden of in een kasteel in de bossen van Beekbergen. De masterclasses vinden plaats op inspirerende locaties om met een frisse blik naar het thema te kijken!

Voor wie?
Lexima Academie nodigt alle onderwijsprofessionals uit die zich willen verdiepen in goed leesonderwijs, leesproblemen, laaggeletterdheid en dyslexie.


Aanmelden
Klik hier om aan te melden.
Let op: Vroegboekkorting tot 16 september!

 

Lexima Academie

Gratis Studiemiddagen

     Integrale aanpak LLD

De docenten van Lexima Academie zijn er voor u:

Brede kennis, kunde en vaardigheden zijn te vinden bij docenten en gastdocenten van Lexima Academie. Zij hebben naast een relevante onderwijskundige opleiding een specialisatie in ICT-hulpmiddelen, beschikken over ruime ervaring met scholen en behandelaars en weten daarom als geen ander de brug te slaan tussen theorie en de dagelijkse praktijk.