Overslaan en naar hoofdinhoud gaan
Lexima Nederland Lexima Nederland
  • Inloggen
Winkelwagen
Welkom bij Lexima Nederland!
  • Lezen
    Lezen
    Programma's
    Programma's
    • Bouw!
    • Letterster
    • Leeshelden
    • Flits! Tutorlezen
    • Boekies
    • Alinea Online
    • Alinea Suite
    • Kurzweil Suite
    • Read&Write
    • EHBI
    Trainingen
    Trainingen
    • Bouw!
    • Letterster
    • Leeshelden
    • Flits! Tutorlezen
    • Boekies
    • Alinea Online
    • Alinea Suite
    • Kurzweil Suite
    • Read&Write
    • EHBI
    Monitoring & Borging
    Monitoring & Borging
    • Bovenschoolse samenwerking
    • Informatiesessie voor besturen
    Inspiratie
    Inspiratie
    • Inspiratiemiddagen
    • Webinars
    • Demo's
    Kennisartikelen
    Lezen
    • Begrijpend lezen
    • Leesmotivatie
    • Taalachterstand
  • Spelling
    Spelling
    Programma's
    Programma's
    • BLOON
    • Dexlex
    • Letterster
    • EHBI
    Trainingen
    Trainingen
    • BLOON
    • Dexlex
    • Letterster
    • EHBI
    Monitoring & Borging
    Monitoring & Borging
    • Bovenschoolse samenwerking
    • Informatiesessie voor besturen
    Inspiratie
    Inspiratie
    • Inspiratiemiddagen
    • Webinars
    • Demo's
    Kennisartikelen
    Spelling
    • Spellingvaardigheid
    • Fonologisch bewustzijn
    • Spelling bij NT2
  • Rekenen
    Rekenen
    Programma's
    Programma's
    • Bareka
    • Rekensprint
    • Rekenheld
    • EHBI
    Trainingen
    Trainingen
    • Bareka
    • Rekensprint
    • Rekenheld
    • EHBI
    Monitoring & Borging
    Monitoring & Borging
    • Bovenschoolse samenwerking
    • Informatiesessie voor besturen
    Inspiratie
    Inspiratie
    • Inspiratiemiddagen
    • Webinars
    • Demo's
    Kennisartikelen
    Rekenen
    • Automatiseren basisvaardigheden
    • Rekenangst
    • Adaptief Rekenonderwijs
  • Voor besturen
    Voor besturen
    • Gratis informatiesessie
  • Informatieplein
    Taal
    Taal
    • Bekijk hier alle artikelen over taal
    Spelling
    Spelling
    • Bekijk hier alle artikelen over spelling
    Lezen
    Lezen
    • Bekijk hier alle artikelen over lezen
    Rekenen
    Rekenen
    • Bekijk hier alle artikelen over rekenen
    Dyslexie
    Dyslexie
    • Bekijk hier alle artikelen over dyslexie
  • Over Lexima
    Over Lexima
    Ondersteuning
    Ondersteuning
    • Contact
    • Lexipoort
    • Handleidingen
    Organisatie
    Organisatie
    • Medewerkers
    • Vacatures
    • Bovenschoolse samenwerking
    • Allkind
    Informatie
    Informatie
    • Samenwerken
    • Maatschappelijk betrokken
    • Algemene voorwaarden
    • Privacy statement
    Magazine
    Magazine
    • Editie 2025
    • Editie 2024
    • Editie 2023
    • Editie 2022
Taal
  • Nederlands (NL)
  • Vlaams (BE)
  • Français (FR)
Taal
  • Nederlands (NL)
  • Vlaams (BE)
  • Français (FR)
  1. Home
  2. Blog

Blog

Categorie(ën):
[NL-L] Begrijpend lezen in het onderwijs met effectieve tools
16/6/2025
  • Lezen
  • Begrijpend lezen

Begrijpend lezen in het onderwijs met effectieve tools

[NL-L] Wereldkampioen dyslexie? Over diagnostiek, belangen en onderwijs
22/5/2025
  • Dyslexie

Wereldkampioen dyslexie? Over diagnostiek, belangen en onderwijs

[NL-L] Thuis én op school oefenen met Bouw!: Samen bouwen aan leesvaardigheid
19/5/2025
  • Lezen

Thuis én op school oefenen met Bouw!: Samen bouwen aan leesvaardigheid

[NL-L] Interactief voorlezen: een recept voor rijke taalontwikkeling
16/4/2025
  • Lezen

Interactief voorlezen: een recept voor rijke taalontwikkeling

[NL-L] Interview met leerkracht  en rekenspecialist Kevin de Jong
1/4/2025
  • Rekenen

Interview met leerkracht en rekenspecialist Kevin de Jong

[NL-L] Rekenen automatiseren in het onderwijs met effectieve tools
3/2/2025
  • Rekenen
  • Automatiseren basisvaardigheden

Rekenen automatiseren in het onderwijs met effectieve tools

[NL-L] Rekenangst? Wat nu?!
28/1/2025
  • Rekenen
  • Rekenangst

Rekenangst? Wat nu?!

[NL-L] Nieuwe kerndoelen geven scholen meer richting
27/1/2025
  • Algemeen

Nieuwe kerndoelen geven scholen meer richting

[NL-L] Eye-tracking  in de klas
23/1/2025
  • Lezen

Eye-tracking in de klas

[NL-L] NT2-onderwijs: tips bij ondersteuning van leerlingen
16/12/2024
  • Taal

NT2-onderwijs: tips bij ondersteuning van leerlingen

[NL-L] 3 tips voor het verbeteren van digitale vaardigheden
20/11/2024
  • Algemeen

3 tips voor het verbeteren van digitale vaardigheden

[NL-L] LeesbevorderingsLab ontrafelt het mysterie van leesplezier
20/11/2024
  • Lezen

LeesbevorderingsLab ontrafelt het mysterie van leesplezier

[NL-L] 10 boekentips voor Sinterklaas en Kerst
20/11/2024
  • Lezen

10 boekentips voor Sinterklaas en Kerst

[NL-L] Het effect van het aanleren van klank-letterkoppelingen in groep 2
20/11/2024
  • Lezen

Het effect van het aanleren van klank-letterkoppelingen in groep 2

[NL-L] Dyscalculie: inzichten, kenmerken en behandeling
18/11/2024
  • Rekenen

Dyscalculie: inzichten, kenmerken en behandeling

[NL-L] Leerlingen ondersteunen bij taalontwikkeling
5/11/2024
  • Taal

Leerlingen ondersteunen bij taalontwikkeling

[NL-L] Herfstsignalering
16/10/2024
  • Lezen

Herfstsignalering

[NL-L] Hoe doorbreek je een negatieve leesspiraal?
16/10/2024
  • Lezen

Hoe doorbreek je een negatieve leesspiraal?

[NL-L] 10 boekentips voor de Kinderboekenweek 2024
17/9/2024
  • Lezen

10 boekentips voor de Kinderboekenweek 2024

[NL-L] Professionalisering in het onderwijs: hoe maak ik een keuze?
17/9/2024
  • Algemeen

Professionalisering in het onderwijs: hoe maak ik een keuze?

[NL-L] Wat is het geheim van het leesonderwijs in Ierland?
12/9/2024
  • Lezen

Wat is het geheim van het leesonderwijs in Ierland?

[NL-L] Christelijke basisschool Vesterhavet zet onze programma’s in om zwakke lezers te ondersteunen
3/9/2024
  • Lezen

Christelijke basisschool Vesterhavet zet onze programma’s in om zwakke lezers te ondersteunen

[NL-L] Als het samen kan, doen we het niet alleen.
19/8/2024
  • Algemeen

Als het samen kan, doen we het niet alleen.

[NL-L] Bouwen aan succes: het geheim van Bouw! met tutoren
13/8/2024
  • Lezen

Bouwen aan succes: het geheim van Bouw! met tutoren

[NL-L] Kun je executieve functies versterken?
5/8/2024
  • Algemeen
  • Lezen
  • Rekenen

Kun je executieve functies versterken?

[NL-L] Ondersteuningsniveau 2: mijn leerling komt niet mee met de klas, en nu?
5/8/2024
  • Lezen

Ondersteuningsniveau 2: mijn leerling komt niet mee met de klas, en nu?

[NL-L] Een individuele benadering van leesondersteuning: Flits! Tutorlezen in de praktijk bij CBS Sjaloom
5/8/2024
  • Lezen

Een individuele benadering van leesondersteuning: Flits! Tutorlezen in de praktijk bij CBS Sjaloom

[NL-L] De Staat van het Onderwijs: noodzaak van kwaliteitsverbetering en samenwerking
5/8/2024
  • Algemeen

De Staat van het Onderwijs: noodzaak van kwaliteitsverbetering en samenwerking

[NL-L] Hoe maak je een eindtoets met Kurzweil Windows?
5/8/2024
  • Compenseren
  • Dyslexie

Hoe maak je een eindtoets met Kurzweil Windows?

[NL-L] Hoe geef je taalachterstand voldoende aandacht?
25/7/2024
  • Taal

Hoe geef je taalachterstand voldoende aandacht?

[NL-L] Effectieve hulp bij taal oefenen in groep 3 t/m 8
25/7/2024
  • Taal

Effectieve hulp bij taal oefenen in groep 3 t/m 8

[NL-L] Hoe pak je dyslexie aan?
25/7/2024
  • Dyslexie

Hoe pak je dyslexie aan?

[NL-L] Essentiële tips voor ondersteuningsniveau 3 in het onderwijs
25/7/2024
  • Taal

Essentiële tips voor ondersteuningsniveau 3 in het onderwijs

[NL-L] Hulp bij rekenproblemen en rekenvaardigheid
25/7/2024
  • Rekenen

Hulp bij rekenproblemen en rekenvaardigheid

[NL-L] Effectieve hulp bij spelling oefenen in groep 3 t/m 8
25/7/2024
  • Spelling

Effectieve hulp bij spelling oefenen in groep 3 t/m 8

[NL-L] Effectieve hulp bij laaggeletterdheid
25/7/2024
  • Taal
  • Taalachterstand

Effectieve hulp bij laaggeletterdheid

[NL-L] Wat staat er over het onderwijs in het Hoofdlijnenakkoord 2024-2028?
25/7/2024
  • Algemeen

Wat staat er over het onderwijs in het Hoofdlijnenakkoord 2024-2028?

[NL-L] Ontdek leesseries in Boekies
10/7/2024
  • Leesbevordering

Ontdek leesseries in Boekies

[NL-L] Ondanks tekenen van herstel zijn de leerprestaties nog niet terug op het niveau van voor corona
9/7/2024
  • Algemeen

Ondanks tekenen van herstel zijn de leerprestaties nog niet terug op het niveau van voor corona

[NL-L] Welk effect hebben Letterster en Flits! Tutorlezen?
9/7/2024
  • Lezen

Welk effect hebben Letterster en Flits! Tutorlezen?

[NL-L] De nieuwe subsidieregeling Verbetering basisvaardigheden 2024
8/7/2024
  • Algemeen

De nieuwe subsidieregeling Verbetering basisvaardigheden 2024

[NL-L] Wat is een integrale aanpak van leesproblemen, laaggeletterdheid en dyslexie?
8/7/2024
  • Algemeen

Wat is een integrale aanpak van leesproblemen, laaggeletterdheid en dyslexie?

[NL-L] Hoe stel je dyslexie vast bij meer- en anderstaligen?
8/7/2024
  • Dyslexie

Hoe stel je dyslexie vast bij meer- en anderstaligen?

[NL-L] Hoe verloopt de leesontwikkeling?
8/7/2024
  • Lezen

Hoe verloopt de leesontwikkeling?

[NL-L] Screening in groep 2: een goed idee?
8/7/2024
  • Lezen

Screening in groep 2: een goed idee?

[NL-L] Wat is de meerwaarde van compenserende software?
8/7/2024
  • Compenseren
  • Dyslexie

Wat is de meerwaarde van compenserende software?

[NL-L] Wat is de meerwaarde van compenserende software?
8/7/2024
  • Compenseren
  • Dyslexie

Wat is de meerwaarde van compenserende software?

[NL-L] Inclusiviteit in het leesonderwijs
8/7/2024
  • Leesbevordering
  • Lezen

Inclusiviteit in het leesonderwijs

[NL-L] Kansengelijkheid verdient alle aandacht
8/7/2024
  • Algemeen

Kansengelijkheid verdient alle aandacht

[NL-L] Effectief leesonderwijs vormt de basis voor begrijpend lezen
8/7/2024
  • Lezen

Effectief leesonderwijs vormt de basis voor begrijpend lezen

[NL-L] Als team aan de slag met leesontwikkeling
8/7/2024
  • Lezen

Als team aan de slag met leesontwikkeling

[NL-L] Compenserende software effectief bij dyslexie
8/7/2024
  • Compenseren
  • Dyslexie

Compenserende software effectief bij dyslexie

[NL-L] Wanneer zet je compenserende software in?
8/7/2024
  • Compenseren
  • Dyslexie

Wanneer zet je compenserende software in?

[NL-L] Het verwerven van rekenkennis begint bij kleuterrekenen
8/7/2024
  • Rekenen

Het verwerven van rekenkennis begint bij kleuterrekenen

[NL-L] Beter begeleiden door dyslexiescan voor VO
8/7/2024
  • Dyslexie

Beter begeleiden door dyslexiescan voor VO

[NL-L] Compenserende software helpt bij het leren van een taal
8/7/2024
  • Compenseren
  • Dyslexie

Compenserende software helpt bij het leren van een taal

[NL-L] Toetsen en examens. Wat mag wel en wat mag niet?
8/7/2024
  • Compenseren
  • Dyslexie

Toetsen en examens. Wat mag wel en wat mag niet?

[NL-L] Wat is een effectieve manier om de spelling te leren?
8/7/2024
  • Spelling

Wat is een effectieve manier om de spelling te leren?

[NL-L] Compenserende software in de  cloud
8/7/2024
  • Compenseren
  • Dyslexie

Compenserende software in de cloud

[NL-L] Hoe voldoe je als school aan de eisen van de ondersteuningsniveaus?
8/7/2024
  • Rekenen
  • Spelling
  • Taal

Hoe voldoe je als school aan de eisen van de ondersteuningsniveaus?

[NL-L] Dedicon gaat stoppen met het leveren van de beveiligde dyslexiebestanden die gebruikt worden met dyslexiesoftware
8/7/2024
  • Dyslexie

Dedicon gaat stoppen met het leveren van de beveiligde dyslexiebestanden die gebruikt worden met dyslexiesoftware

[NL-L] Persbericht: Allkind Group neemt Schoolsupport Uitgeverij en Labs over
8/7/2024

Persbericht: Allkind Group neemt Schoolsupport Uitgeverij en Labs over

[NL-L] Hoe helpt compenserende software leerlingen met een NT2 achtergrond?
8/7/2024
  • Compenseren
  • Spelling bij NT2

Hoe helpt compenserende software leerlingen met een NT2 achtergrond?

[NL-L] Spelling in de spotlights
8/7/2024
  • Spelling
  • Fonologisch bewustzijn

Spelling in de spotlights

[NL-L] Stimuleer leesplezier: ideeën voor in de klas
8/7/2024
  • Leesbevordering
  • Leesmotivatie

Stimuleer leesplezier: ideeën voor in de klas

[NL-L] Van letterhater naar Letterster
8/7/2024
  • Lezen
  • Spelling

Van letterhater naar Letterster

[NL-L] Tips voor het trainen van Bouw! tutoren
8/7/2024
  • Algemeen

Tips voor het trainen van Bouw! tutoren

[NL-L] De Eem zet ouders en bovenbouwers in bij Bouw!
8/7/2024
  • Lezen

De Eem zet ouders en bovenbouwers in bij Bouw!

[NL-L] Gemeente Hardenberg zet Bouw! in op alle scholen
8/7/2024
  • Lezen

Gemeente Hardenberg zet Bouw! in op alle scholen

[NL-L] Boekies vergroot het enthousiasme in lezen
8/7/2024
  • Leesbevordering

Boekies vergroot het enthousiasme in lezen

[NL-L] Werken met Bouw! op basisschool de Bouwsteen
8/7/2024
  • Lezen

Werken met Bouw! op basisschool de Bouwsteen

[NL-L] Drie mythes over kleuteronderwijs
8/7/2024
  • Algemeen

Drie mythes over kleuteronderwijs

[NL-L] Een goede start op het VO met compenserende software
8/7/2024
  • Compenseren
  • Dyslexie

Een goede start op het VO met compenserende software

[NL-L] In Letterster werken leerlingen op hun eigen niveau
8/7/2024
  • Spelling

In Letterster werken leerlingen op hun eigen niveau

[NL-L] PISA 2022: Hoe wij helpen bij leesvaardigheid en rekenen
8/7/2024
  • Algemeen

PISA 2022: Hoe wij helpen bij leesvaardigheid en rekenen

[NL-L] Weerzin tegen lezen of weer zin in lezen
8/7/2024
  • Leesbevordering

Weerzin tegen lezen of weer zin in lezen

[NL-L] Effectief rekenonderwijs door duidelijke instructie
8/7/2024
  • Rekenen

Effectief rekenonderwijs door duidelijke instructie

[NL-L] Top 5 spannende boeken
8/7/2024
  • Leesbevordering

Top 5 spannende boeken

[NL-L] Stichting Kindante voorkomt leesproblemen met Bouw!
8/7/2024
  • Lezen

Stichting Kindante voorkomt leesproblemen met Bouw!

[NL-L] Profi Pendi zet Bouw! in op alle scholen
8/7/2024
  • Lezen

Profi Pendi zet Bouw! in op alle scholen

[NL-L] Tips voor een goed gebruik van Bouw! tutoren
8/7/2024
  • Lezen

Tips voor een goed gebruik van Bouw! tutoren

[NL-L] EHBI 2.0 Eerste Hulp Bij Instructie
8/7/2024
  • Algemeen

EHBI 2.0 Eerste Hulp Bij Instructie

[NL-L] Wat zegt onderzoek over het gebruik en de effectiviteit van Bouw!?
8/7/2024
  • Lezen

Wat zegt onderzoek over het gebruik en de effectiviteit van Bouw!?

[NL-L] Wat is geletterdheid en waarom is het belangrijk?
8/7/2024
  • Lezen
  • Rekenen
  • Spelling

Wat is geletterdheid en waarom is het belangrijk?

[NL-L] Hoe maak je werk van leesbevordering?
8/7/2024
  • Leesbevordering

Hoe maak je werk van leesbevordering?

[NL-L] Van basisschool naar VO: Albert (12) overwint dyslexie-uitdagingen
8/7/2024
  • Compenseren
  • Dyslexie

Van basisschool naar VO: Albert (12) overwint dyslexie-uitdagingen

[NL-L] Montessorischool Centrum in Hilversum werkt al jaren met BLOON
8/7/2024
  • Spelling

Montessorischool Centrum in Hilversum werkt al jaren met BLOON

[NL-L] Hoe Flits! Tutorlezen leerlingen en leerkracht helpt
8/7/2024
  • Lezen

Hoe Flits! Tutorlezen leerlingen en leerkracht helpt

[NL-L] Bij Schoolbestuur Lauwers en Eems is de bovenschoolse inzet van Alinea garantie voor goed gebruik
8/7/2024
  • Compenseren
  • Dyslexie

Bij Schoolbestuur Lauwers en Eems is de bovenschoolse inzet van Alinea garantie voor goed gebruik

[NL-L] VMBO-school De Meerwaarde zet Alinea Suite in
8/7/2024
  • Compenseren
  • Dyslexie

VMBO-school De Meerwaarde zet Alinea Suite in

[NL-L] Compenserende software doet veel meer dan voorlezen
8/7/2024
  • Compenseren

Compenserende software doet veel meer dan voorlezen

[NL-L] Hoe werkt eXamode voor Kurzweil?
8/7/2024
  • Compenseren

Hoe werkt eXamode voor Kurzweil?

[NL-L] Hoe werkt eXamode?
8/7/2024
  • Compenseren

Hoe werkt eXamode?

[NL-L] Kinderen hebben veel profijt van Bouw! op de Ds. Joh. Groenewegenschool
8/7/2024
  • Algemeen

Kinderen hebben veel profijt van Bouw! op de Ds. Joh. Groenewegenschool

[NL-L] Wat zijn de effecten van Bouw! in de praktijk?
8/7/2024
  • Lezen

Wat zijn de effecten van Bouw! in de praktijk?

[NL-L] De praktische invulling van ondersteuningsniveau 2 en 3
8/7/2024
  • Algemeen

De praktische invulling van ondersteuningsniveau 2 en 3

[NL-L] Hoe kan je met Dexlex oefenen met woordbeelden, klankherkenning en klankverwerking?
8/7/2024
  • Spelling

Hoe kan je met Dexlex oefenen met woordbeelden, klankherkenning en klankverwerking?

[NL-L] Hoe sluit Letterster aan bij werkzame componenten?
8/7/2024
  • Spelling

Hoe sluit Letterster aan bij werkzame componenten?

[NL-L] Tips om het lezen in de zomervakantie te stimuleren
8/7/2024
  • Lezen

Tips om het lezen in de zomervakantie te stimuleren

[NL-L] Hoe ondersteunt Boekies bij logopedie?
8/7/2024
  • Leesbevordering

Hoe ondersteunt Boekies bij logopedie?

[NL-L] Leesbevordering in de klas, hoe pak je dat aan?
8/7/2024
  • Leesbevordering

Leesbevordering in de klas, hoe pak je dat aan?

[NL-L] Waarom is leesbevordering zo belangrijk?
8/7/2024
  • Leesbevordering

Waarom is leesbevordering zo belangrijk?

[NL-L] Leesplezier in de klas: ideeën voor het VO
8/7/2024
  • Leesbevordering

Leesplezier in de klas: ideeën voor het VO

[NL-L] Hoe kan je BLOON gebruiken bij het leren van Frans en Duits?
8/7/2024
  • Spelling

Hoe kan je BLOON gebruiken bij het leren van Frans en Duits?

[NL-L] Optimale ondersteuning met Letterster
8/7/2024
  • Spelling

Optimale ondersteuning met Letterster

[NL-L] Bouw!-begeleider Marianne Mundt-Stolk aan het woord: toetsen op afstand met Bouw!
8/7/2024
  • Lezen

Bouw!-begeleider Marianne Mundt-Stolk aan het woord: toetsen op afstand met Bouw!

[NL-L] Vrij lezen - zo pak je dat succesvol aan
8/7/2024
  • Leesbevordering

Vrij lezen - zo pak je dat succesvol aan

[NL-L] Aan de slag met de Bouw! klanken poster
8/7/2024
  • Lezen

Aan de slag met de Bouw! klanken poster

[NL-L] Hoe voorkomt vroege screening en interventie leesachterstanden?
8/7/2024
  • Lezen

Hoe voorkomt vroege screening en interventie leesachterstanden?

[NL-L] Hoe verbetert BLOON de (werkwoord)spelling en woordenschat?
8/7/2024
  • Spelling

Hoe verbetert BLOON de (werkwoord)spelling en woordenschat?

[NL-L] Start met Bouw! in groep 2
8/7/2024
  • Lezen

Start met Bouw! in groep 2

[NL-L] Is vrij lezen effectief?
8/7/2024
  • Leesbevordering

Is vrij lezen effectief?

[NL-L] Hoe maak je een eindtoets met Alinea Windows?
8/7/2024
  • Compenseren
  • Dyslexie

Hoe maak je een eindtoets met Alinea Windows?

[NL-L] Bouw! coördinatoren aan het woord: hoe zorg je voor een flexibele inzet van tutoren?
8/7/2024
  • Taal
  • Lezen

Bouw! coördinatoren aan het woord: hoe zorg je voor een flexibele inzet van tutoren?

[NL-L] Dyslexie op de werkvloer
8/7/2024
  • Compenseren
  • Dyslexie

Dyslexie op de werkvloer

[NL-L] Hulp bij spellingproblemen en moeite bij spelling
5/7/2024
  • Spelling

Hulp bij spellingproblemen en moeite bij spelling

[NL-L] Leesmotivatie voorspelt leesgedrag en leesprestaties
4/7/2024
  • Leesbevordering
  • Lezen

Leesmotivatie voorspelt leesgedrag en leesprestaties

[NL-L] Lees door in de zomervakantie
4/7/2024
  • Leesbevordering
  • Lezen

Lees door in de zomervakantie

[NL-L] Hoe doorbreek je een negatieve rekenspiraal?
4/7/2024
  • Rekenen

Hoe doorbreek je een negatieve rekenspiraal?

[NL-L] Lexima weer bekroond met het keurmerk ‘Cedeo-erkend’
4/7/2024
  • Algemeen

Lexima weer bekroond met het keurmerk ‘Cedeo-erkend’

[NL-L] In juli 2024 heeft Lexipoort een update gekregen
4/7/2024

In juli 2024 heeft Lexipoort een update gekregen

[NL-L] Wanneer is een interventie effectief?
4/7/2024

Wanneer is een interventie effectief?

[NL-L] Rekenen: de basisvaardigheid tot succes
4/7/2024
  • Rekenen

Rekenen: de basisvaardigheid tot succes

[NL-L] Effectieve hulp om leesvaardigheid te verbeteren
4/7/2024
  • Lezen

Effectieve hulp om leesvaardigheid te verbeteren

[NL-L] Rekenen oefenen: adaptief programma in groep 3 t/m 8
4/7/2024
  • Rekenen
  • Adaptief rekenonderwijs

Rekenen oefenen: adaptief programma in groep 3 t/m 8

[NL-L] Spelling: een basisvaardigheid in het onderwijs
4/7/2024
  • Spelling
  • Spellingvaardigheid

Spelling: een basisvaardigheid in het onderwijs

[NL-L] Tien stelregels: wat hebben we tot nu toe geleerd over hoe kinderen leren lezen?
4/7/2024
  • Lezen

Tien stelregels: wat hebben we tot nu toe geleerd over hoe kinderen leren lezen?

[NL-L] Leren lezen: bouwstenen voor educatieve groei
4/7/2024
  • Lezen

Leren lezen: bouwstenen voor educatieve groei

[NL-L] Rekenvaardigheid van veel 14-jarigen niet op niveau
4/7/2024
  • Rekenen

Rekenvaardigheid van veel 14-jarigen niet op niveau

!

Begin footer

Contact
Amsterdamseweg 51B
3812 RP Amersfoort
info@lexima.nl
  • Instagram
  • Facebook
  • Youtube
  • Linkedin

Neem tijdens kantooruren rechtstreeks contact met ons op.

Neem contact op
  • Algemene voorwaarden
  • Toegankelijkheidsverklaring
Programma's
Lezen
  • Bouw!
  • Letterster
  • Flits! Tutorlezen
  • Boekies
  • Leeshelden
Spelling
  • Letterster
  • BLOON
  • Dexlex
Rekenen
  • Rekensprint
  • Bareka
  • Rekenheld
Compenseren
  • Alinea Suite
  • Alinea Online
  • Kurzweil Suite
  • Read&Write
Academie
  • Trainingen
  • Conferentie Lees & tel mee
  • Demo
  • Webinars
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor Lexima's nieuwsbrief en blijf opd e hoogte van de effectieve aanpak van lees- spelling- en rekenproblemen.

Meld je aan

© 2025 Lexima Nederland